استاندار یزد عنوان کرد :

پیشگیری و اگاهی بخشی مهمترین اصل در حوزه سلامت است

استاندار یزد روز سه شنبه 22 تیرماه در نشست علمی بیماری های مشترک انسان و حیوان با بیان اینکه پیشگیری و اگاهی بخشی مهمترین اصل در حوزه سلامت است گفت : انسانی که از عوامل بیماری زا و مراقبت ها آگاهی نداشته باشد ، زودتر دچار بیماری خواهد شد .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، نشست علمی بیماری های مشترک انسان و حیوان با حضور استاندار یزد ، مدیرکل حوزه استاندار ، رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، رییس اداره بیماری های مشترک انسان وحیوان مرکز مدیریت بیماری های واگیر، رییس دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی (ره) یزد و جمعی از دامپزشکان و پزشکان استان در سالن حضرت باقرالعلوم (ع) یزد برگزار شد.
"سیدمحمد میرمحمدی" در این نشست اظهار داشت: برگزاری همایش ها به معنای اجتماع افراد صاحب نظر و دارای دستاوردهای تازه در عرصه علوم است که با هم فکری وگفتگو ، فرآیندی را  به منظور ارائه خدمات بهتر به جامعه می سازند .
وی ادامه داد: مهمترین عامل توسعه ، انسان است و اگر انسان از توسعه حذف شود ، این واژه معنایی ندارد و در زمینه توسعه پایدار ، توسعه مبتنی بر علم و دانش و بهره وری از ظرفیت های موجود و خلق ظرفیت های جدید مدنظر است .
استاندار یزد افزود: هنگامی که از انسان به عنوان مهم ترین عامل توسعه یاد می کنیم ، دو مسئله سلامت و دانایی انسان باید در اولویت قرار گیرد.
میرمحمدی خاطر نشان کرد : انسانی که سالم نباشد ، کارآیی ندارد و انسانی که دانا نباشد ، نمی تواند در توسعه نقشی داشته باشد.
وی اطلاع رسانی به مردم در خصوص عوامل بیماری زا و رعایت بهداشت را یکی از مهم ترین اقدامات در حوزه سلامت دانست و گفت : مهمترین مسئله در حوزه سلامت، پیشگیری و آگاهی بخشی است و انسانی که از عوامل بیماری زا  و مراقبت ها آگاهی نداشته باشد ، زودتر دچار بیماری خواهد شد .
استاندار یزد رویکرد پیشگیری را بر درمان ارجح دانست و اظهار داشت : درمان برخورد انفعالی با بیماری و پیشگیری برخورد هجومی با آن است .
وی با ابراز خرسندی از دنبال شدن رویکرد پیشگیری در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد : عوامل متعددی در خصوص بیماری های مشترک انسان و حیوان مانند شناسایی حیوانات ناقل بیماری و چگونگی انتقال آن وجود دارد که برای سالم ماندن نیاز به اشراف اطلاعاتی بر آن است .
میرمحمدی تصریح کرد : استان یزد یکی از  مراکز تولید گوشت دام و طیور کشور محسوب می شود و به دلیل واقع شدن در مرکز کشور یک چهارراه ترانزیتی برای انتقال محصولات است که  مراقبت ها در طول این انتقال ضرورت دارد و توسط دامپزشکی و با همکاری نیروی انتظامی ، مراقبت های زیادی در این زمینه صورت می گیرد تا سلامت آن تضمین شده باشد اما این اقدامات در عین با اهمیت بودن ، زیاد به چشم نمی آید و برای مردم ملموس نیست وگرنه اگر به مردم اطلاع رسانی شود ، مردم بسیار قدردان هستند .
عالی ترین مقام اجرایی استان  با اشاره به اینکه مستکبرینی که می خواهند مدیریت کشورها را به دست بگیرند،  به دلیل قدرت طلبی ها به فکر سلامت مردم نیستند، گفت : تروریست ها انسان ها را با سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی نابود می کنند که این عمل آن ها با انسانیت سازگاری ندارد و پزشکان باید با تلاش های فراوان  سعی در یافتن روش مبارزه مناسب با این سلاح ها داشته باشند.
استاندار یزد اضافه کرد : هنگامیکه توسعه روی می دهد ، مسائل و مشکلات منفی و مثبت نیز افزایش پیدا می کند که اندیشمندان و صاحبنظران باید بتوانند نقش بارزی در مواجه با مسائل منفی ایفا کنند که خوشبختانه  تا به حال این مهم انجام شده است .
میرمحمدی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای استان در حوزه بهداشت و درمان افزود : استان یزد رتبه اول تعداد تخت های بیمارستانی را درکشور داراست و 45 درصد بیمارانی که تخت های بیمارستان های این استان را اشغال می کنند ، غیربومی هستند .
وی رتبه استان از نظر تعداد پزشکان را رتبه اول عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در استان از پزشکان بسیار حاذقی برخوردار هستیم که با نگاه انسانی و غیرمادی و رویکرد مردم داری به مردم خدمات ارائه می دهند و دلسوز آنها هستند .
استاندار یزد در پایان سخنان خود عنوان کرد :  در حوزه سلامت همه ما در قبال یکدیگر ، جامعه ، بشریت و آینده مسئول هستیم و نباید مسئولیت را تنها برعهده مسئولان و مدیران حوزه های مربوط بدانیم .
گفتنی است در ادامه این  نشست علمی ، 4 پنل آموزشی در رابطه  بیماری های مشترک انسان و حیوان برگزار شد .  
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات