استاندار یزد :

ژرف اندیشی و جامع نگری از ویژگی های اصلی پژوهش گری است

استاندار یزد پیش از ظهر شنبه چهارم دی ماه در نخستین جشنواره ملی نوآوری های علمی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان گفت: موضوع پژوهش بسیار بااهمیت است و ژرف اندیشی و جامع نگری از ویژگی های اصلی امور پژوهشی و پژوهش گری است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، نخستین جشنواره ملی نوآوری های علمی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار یزد، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، مدیرکل دفتر امورسیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان و جمعی از مسئولان و مدیران استان در پردیس شهید پاکنژاد یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران به تناسب رشد و پیشرفتی که انجام شده به اصلی ترین سرمایه کشور یعنی نیروی انسانی نیز توجه شده است.
«سیدمحمد میرمحمدی» گفت: تفاوت دانشگاه فرهنگیان با سایر مراکز آموزش عالی در این است که این دانشگاه متمرکز بر پرورش سرمایه انسانی است و معلمان و اساتیدی که قصد دارند فرزندان این سرزمین را تربیت کنند.
وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه انسان ساز است و باید رویکرد این دانشگاه، رویکرد پژوهش محور باشد.
میرمحمدی افزود: یکی از محورهای مهمی که در همه امور ما امری ضروری است، موضوع تحقیق و پژوهش است و تمرکز یکی از ضرورتهای امور تحقیقی و پژوهشی است.
استاندار یزد پژوهش را همان جستجوگری و پرسش گری دانست و خاطرنشان کرد: اگر بر این مهم باور داشته باشیم که دنیای مجهولات بسیار فراگیرتر از دنیای معلومات ماست، از راه تحقیق  و پژوهش، علم و فناوری و خلاقیت و نوآوری بر  این دنیای مجهولات و گمشده ها غلبه خواهیم کرد.
وی ادامه داد: اگر معلمان و اساتید پژوهش محور باشند، دانش آموزان نیز با این روحیه تربیت می شوند و این روحیه پژوهش گری در همه جامعه گسترش می یابد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با همت دانشجویان و اساتید دانشگاه فرهنگیان شاهد موفقیت این دانشگاه در رسیدن به اهداف عالی آموزشی  و پژوهشی در سراسر کشور باشیم.
گفتنی است در پایان این جشنواره از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی نوآوری های علمی  و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات