استاندار یزد در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد عنوان کرد :

کنکور زدگی موجب ایجاد تبعات منفی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای استان شده است

استاندار یزد با بیان اینکه نسبت به کنکور زدگی در استان نقد جدی دارم، عنوان کرد: کنکور زدگی تبعاتی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در بر داشته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد که با حضور آموزگاران برگزیده شهرستان های مختلف استان، نمایندگان انجمن های اولیا و مربیان و  روسا آموزش و پرورش شهرستان های استان، در تالار فرهنگیان برگزار شد با بیان اینکه سند تحول بنیادین تحول آموزش و پرورش ، در بردارنده موارد ضروری برای پرورش و آموزش دانش آموزان در ابعاد مختلف است، افزود: تقویت روحیه مشارکت و مسئولیت پذیری، پرهیز از فرد محوری و افزایش روحیه کار جمعی از جمله موارد قابل توجه در  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
استاندار با بیان اینکه مهمترین رسالت آموزش و پرورش پاسخگویی به نیاز آینده کشور است، عنوان کرد: استان یزد باید به منظور جبران آسیب هایی که به دلیل برخی راهبردهای غلط در حوزه آموزش و پرورش متحمل شده و همچنین با اتکا به ظرفیت های خوب خود، پیشتاز اجرای سند در سطح کشور باشد و اجرای آن در قالب کمیته های مختلف دنبال شود
دکتر طالبی با بیان اینکه به منظور نظارت بر چگونگی اجرای سند بنیادین تحول آموزش و پرورش، "کمیته ارزیابی" با مسئولیت معاونت سیاسی استانداری تشکیل می‌شود ادامه داد: این کمیته به بررسی عملکرد آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی دخیل در اجرای سند، می‌پردازد.
استاندار با بیان اینکه وظایف دستگاه هایی که در سند به آنها پرداخته شده احصا و به صورت شفاف ابلاغ می‌شود، گفت: باید بومی سازی سند تحول به منظور مرتفع کردن ضعف های احتمالی انجام شود.
 وی با نقد نسبت به کنکور زدگی در استان افزود: کنکور زدگی تبعاتی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در بر داشته است.
دکتر طالبی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه بحران کرونا فرصت بروز روحیات انسانی بسیار بالایی که در معلمین وجود داشت را فراهم کرد  و این روحیات به خوبی برای مردم عیان شد، تصریح کرد: کرونا موجب شد برخی از اقشار جامعه همچون پرستاران، پزشکان و معلمان و ... زحماتشان بازنمود بهتری برای مردم داشته باشد  و منزلت معلمی در جامعه ارتقا پیدا کند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات