یزد؛ متنوع ترین استان کشور در زمینه جاذبه های گردشگری/توجه به نیازهای عمومی؛ مهمترین شاخصه وقف در یزد

استاندار یزد با اشاره به ظرفیت های گردشگری یزد عنوان کرد: یزد، متنوع ترین استان کشور در زمینه جاذبه های گردشگری است و از آثار و بافت زنده تاریخی گرفته تا کویر و ییلاقات را در خود دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی طالبی" در مصاحبه با برنامه "دستان آسمان" که در محل آستان مقدس سید جعفر محمد (ع) برگزار شد، با اشاره به ویژگی های یزدی ها در مواجهه با مشکلات عنوان کرد: یزدی ها هنرمندانی هستند که تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و  علی رغم محدودیت هایی که طبیعت برای آنها به وجود آورده،  همواره با پشتکار و سخت کوشی در زمینه‌های مختلف خوش درخشیده اند و در طول تاریخ از سترون خاک، حماسه شکفتن در کویر را آفریدند.
استاندار با بیان اینکه یزدی ها با  سخت کوشی خود در زمان تحریم نیز دستاوردهای قابل توجهی کسب کرده اند افزود: در زمینه تولید فناوری ها در شرایط تحریم به نقطه ای رسیده ایم که زمانی که حتی تحریم وجود نداشت دستیابی به آن را بسیار سخت می دانستیم.
 وی با اشاره به صفت قناعت یزدی ها، تاکید کرد: قناعت یزدی ها صرفه‌جویی ای برای سرمایه‌گذاری و ایجاد رونق اقتصادی بوده و این قناعت و صرفه جویی موجب شده تعداد بیشتری از مردم از ثروت آنها متنفع شوند.
 طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های گردشگری یزد عنوان کرد: یزد از متنوع ترین استان های کشور در زمینه‌های جاذبه‌های گردشگری است و زمانی که گردشگری به یزد می آید در فرصت کوتاه چند روزه می تواند تعداد زیادی از آثار تاریخی را دیده و در کنار آن از جاذبه های گردشگری همچون کویر دیدن کند .
وی مهمترین ویژگی یزد را بافت تاریخی زنده دانست و افزود:  این ویژگی را در کمتر مکانی از دنیا می توان یافت.
 استاندار با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز ادیان به عنوان یکی دیگر از شاخصه های یزد تصریح کرد: مسلمانان، کلیمیان و زرتشتیان طی سالیان سال در کنار هم با صلح و صفا زندگی کرده اند و یکی از وجوه این همزیستی  وقفیات دیگر ادیان در یزد است.
 وی با بیان اینکه در یزد وقف تنها مختص متمولان نبوده است افزود: وقف در یزد فراگیری عمومی داشته و حتی افراد کم بضاعت نیز بخشی از اموال خود را وقف می کردند.
 طالبی با اشاره به توجه واقفان یزدی به نیازهای عمومی، خاطرنشان کرد: ساخت آب انبارها و جاده ها از جمله مواردی است که مورد توجه یزدی‌ها بوده و در همین راستا بخش قابل توجه توسعه استان از دیرباز مدیون مشارکت‌های مردمی بوده است.
 استاندار در انتها با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری بر روی موقوفات عنوان کرد: اداره كل اوقاف و امور خيريه استان يزد به این موضوع ورود پیدا کرده و این اقدام موجب استفاده حداکثری از ظرفیت وقفیات خواهد شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات