معاون عمران و توسعه اموری شهری و روستایی وزارت کشور:

۱۰ هزار میلیارد ریال صرف ساماندهی پسماند استان‌ها می‌شود

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: در سال‌ جاری مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال صرف ساماندهی سیستم پسماند مناطق شهری و روستایی استان‌ها می‌شود که این میزان بودجه نقش مهمی در حل مشکلات دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد به نقل از ایرنا، مهدی جمالی‌نژاد در همایش اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران استان یزد که در سالن کوثر استانداری یزد و با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استان برگزار شد، با اشاره به  جذب بودجه برای ساماندهی پسماند استان ها  افزود : این بودجه مناسب که مورد نیاز استان‌ها و بخشی از مطالبه همیشگی شهرداران است بسیاری از مشکلات در این بخش و دهیاری‌ها درروستاهای کشور رفع می‌شود.
وی ادامه داد: استفاده  شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از اوراق مشارکت به عنوان یک ظرفیت مناسب  برای آبادانی و توسعه امری ضروری و حیاتی است که امسال افزون بر ۸۰ میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته است .
معاون وزیر کشور اظهارداشت: لایحه مهم ارزش‌افزوده برای کمک به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از جمله مواردمهمی است که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که اجرای کامل آن نقش مهمی در حل مشکلات خواهد داشت.
جمالی‌نژاد گفت: تحقق این لایحه و اجرای آن جهش مهمی در حل بسیاری از مشکلات مالی شهرداری‌ها خواهد داشت و دیگر نیازی به تراکم‌فروشی در شهرها نیست.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: لایحه جضور فعال بخش‌خصوص در کنار امور شهرداری‌ها با حمایت دولت و مجلس می‌تواند در اجرای طرح‌ها موثر باشد.
شهردار سابق یزد تصریح کرد: ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها از جمله مطالبات اساسی و نیاز  همیشگی است که تحقق آن با پیگیری و حمایت و همراهی مجلس امکان پذیر خواهد بود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات