معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار در بازدید از خبرگزاری ایرنا تاکید کرد:

‌تشدید بازرسی‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان یزد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد از تشکیل تیم بازرسی ادارات، نهادها، مراکز تجمع، تالارها و رستوران‌های استان برای کنترل رعایت اصول بهداشتی و اجرای پروتکل‌ها خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد‌ به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی، ‌"احمد ترحمی" ‌معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری ایرنا یزد و در گفت‌وگو با خبرنگاران این خبرگزاری، ‌گفت: تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا رعایت اصول بهداشت فردی، استفاده از ماسک هنگام خروج از خانه تا بازگشت‌، رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور در مراکز پرتجمع است.
‌ترحمی تاکید کرد: با وجود مرکزیت استان در کشور و واقع شدن یزد در کریدور شمال- جنوب و شرق- غرب و با اتکا به زیرساخت های بخش بهداشت و درمان، کادر درمانی و بهداشتی مجرب و مدیریت خوبی که صورت گرفت، گستره شیوع و چرخه انتقال ویروس تا حد زیادی کنترل ‌شد و در صورت رعایت مردم و اجرای پروتکل های بهداشتی قطعا نتایج بهتری خواهیم داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌افزود: بعد از پایین آمدن آمار بستری استان به زیر ۱۰۰ نفر، روند صعودی خفیفی ظرف ۲۰ روز گذشته، آغاز شده که جای نگرانی دارد.
وی با بیان اینکه رفتار این ویروس قابل پیش بینی نیست و احتمال بازگرداندان محدودیت‌های قبلی هم امکان پذیر نمی باشد، تصریح کرد: شواهد علمی مبنی بر تضعیف ویروس کرونا وجود ندارد و این ویروس همچنان پرخطر ‌است و قربانی می‌گیرد به‌طوری که هم اکنون در هر ١٢ دقیقه یک ایرانی در اثر ابتلا به کرونا جان می‌بازد و تقریبا هر دقیقه دو نفر در کشور به کرونا مبتلا می‌شوند.
ترحمی مهم‌ترین رکن جلوگیری از شیوع کرونا را رعایت مردم دانست و ادامه داد: مردم یقین کنند که کرونا تمام نشده و لازم است فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: تیم‌های بازرسی در این زمینه تشکیل شده است که تذکر و اخطارهای لازم را به اصناف می‌دهند و اگر پروتکل های بهداشت رعایت نشود تا تعطیلی واحد صنفی هم پیش می رویم.
وی در ادامه طرح تحول سلامت را ازجمله عوامل مدیریت کرونا در ایران دانست و ادامه داد: بیماران کرونایی ما، اکنون بدون پرداخت هزینه ای از مرکز درمانی مرخص می‌شوند.
ترحمی با بیان اینکه در دوران اوج کرونا بیشتر از سه هزار تخت مجهز داشتیم، تاکید کرد: این در حالی بود که حداکثر تختی که در این مدت اشغال شد ۶۰۰ تخت بود.
وی ‌زیرساخت های مناسب فضای مجازی و رسانه‌ای را نیز از دیگر عوامل موفقیت دولت در کنترل کرونا دانست و یادآور شد: دولت در مقابل تعطیلی این بخش مقاومت کرد و این مهم به قطع زنجیره کرونا کمک کرد.
معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار سیاست دیگر دولت در مبارزه با کرونا را توجه به شرکت های دانش بنیان ذکر و خاطرنشان کرد: توجه به شرکت های دانش بنیان و فناوری‌های نوین از جمله عوامل دیگر موفقیت در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا بود.

★‌عکس: ‌مجید وفایی شاهی★


 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات