معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

‌دفاع از حقوق کارگران و جهش تولید اولویت اصلی استان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ضمن تاکید بر تقویت و توسعه تشکل‌های کارگری و حداکثر تعامل و همکاری با کارگران و کارفرمایان، خاطرنشان کرد: دفاع از حقوق حقه ‌و قانونی کارگران از اولویت اصلی مدیریت ارشد استان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه نهم تیر ماه "‌احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست کمیسیون کارگری استان که در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی(‌ره)، شهید آیت الله صدوقی(‌ره)، ۷۲ یار شهید امام و انقلاب و شهیدان پاکنژاد بر شناسایی و رفع مشکلات کارگری و رفع خلاهای قانونی به ویژه در مورد بیمه بیکاری کارگران تاکید کرد.
ترحمی ادامه داد: دفاع از حقوق حقه کارگران و حرکت به سمت جهش تولید از اولویت های اصلی مدیریت ارشد استان است و در چارچوب قانون حداکثر تعامل و همکاری را با کارگران و کارفرمایان دار‌یم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: تمام پیشنهادات و مسائل مطرح شده به منظور بهبود وضعیت فعلی است و در این شرایط که علاوه بر ویروس کرونا، کشور با ویروس دیگری به نام تحریم‌ها روبروست و سخت ترین تحریم ها بر اقتصاد کشور اعمال شده باید با همدلی و همکاری از این شرایط سخت نیز به خوبی عبور کنیم.
وی به سخنان روز گذشته رئیس جمهوری در ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: همانطور که ریاست محترم جمهور تاکید داشت باید پیوند برای پیروزی شکل گیرد، از طرح مسائل حاشیه‌ای پرهیز شود و ‌قوه های مجریه، قضاییه و مقننه در کنار هم برای بهبود شرایط و خدمت ‌بیشتر به مردم تلاش کنند.
ترحمی با تاکید بر تقویت و توسعه تشکل ها و شوراهای کارگری،‌ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان را موظف کرد تا ظرف مدت یک ماه آینده مقدمات تشکیل تشکل های کارگری در واحدهای تولیدی و صنعتی مشمول و ‌به ویژه واحدهای بزرگ را فراهم و گزارش آن را به کمیسیون کارگری استان ارائه نماید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ضمن ابراز تاسف از رخ دادن حوادث حین کار برای کارگران، خواستار آموزش کافی و ‌مستمر به نیروهای انسانی و کارگران، نهایت دقت و رعایت ایمنی از سوی کارگران در هنگام کار و تامین تجهیزات و ایمنی کار از سوی کارفرمایان شد.
ترحمی در پایان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد سیر صعودی بستری مبتلایان بیماری کرونا در استان بوده ایم، تصریح کرد: مردم باید آگاه شوند که کرونا تمام نشده است و در این زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم از سوی رسانه ها و صدا و سیما ضروری است.
گفتنی است در این نشست نمایندگان جامعه کارگری استان مسائل و مشکلات این قشر از جامعه را به ویژه در رابطه با بیمه کارگری و شرایط به وجود آمده برای کارگران در زمان بروز و شیوع بیماری کرونا، مطرح کردند.

★خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

★‌عکس: ‌محسن سلمانی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات